A A A K K K
людям з порушенням зору

Комунальна установа
"Голованівський центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Голованівської селищної ради Кіровоградської області

Особистіно-фасилітативна підтримка

Дата: 10.12.2020 11:52
Кількість переглядів: 83

Самозбереження особистості

Самозбереження особистості - безпека особистості. Формування психологічного благополуччя людини та забезпечення емоційного комфорту, врівноваженості і впевненості залежить від самої людини. Запропонована модель конструктивного самозбереження особистості сприяє розвитку та задоволенню потреби самореалізації.

 

Особистісна та професійна мотивація

Розуміння змісту мотивацій - головний показник професійної майстерності. Знання про те, чому люди роблять те, що вони роблять - необхідна передумова для того, щоб допомогти їм реалізувати власні мотиви та попередити випадки, коли мотивації можуть викликати певні ускладнення.

Кожна людина має свої інтереси та потреби, цінності, у задоволені яких полягає зміст людського життя.

Інтерес - це об'єктивно зумовлений мотив діяльності суб'єкта (окремої людини, соціальної спільноти), який формується з усвідомлення самої потреби та з'ясування умов і засобів її задоволення.

Потреба успіху знаходиться також по середині потреб поваги та потреб самовираження. Дана потреба є задоволеною не проголошенням успіху відповідної людини, який лише підтверджує її статус, а процесом доведення роботи до успішного завершення.

Саме мотивація є тією внутрішньою силою, енергією, паливом, яка допомагає нам рухатися вперед та досягати перед собою поставлених цілей.

За допомогою мотивації нас драйвує не тільки ціль, але і сам процес досягнення її.

Але, що робити коли іноді сил немає? Що робити, коли мало внутрішніх та зовнішніх ресурсів рухатися вперед? Як працювати над своєю мотивацією?

Як надихати себе самого? Де знайти своє джерело натхнення? Де брати енергію для досягнення цілей, якщо інші лише потребують її?

Деякі практичні поради щодо особистісної мотивації:

  • Я як, особистість маю віддавати, отримуючи радість та усмішки людей, їх нові відкриття, переконання та ідеї.
  • Іноді, ти віддаєш себе людям, які тебе оточують, але систематично потрібно себе наповнювати, змінюватися, вдосконалюватися, як в особистому так і в професійному житті.
  • Ваша енергія, ваш час, саме цінне, що ви можете віддавати людям.
  • Віддавати ми взмозі лише тоді, коли ми розвиваємося, коли ми маємо любов, успіх, радість та хочемо ними поділитися з близькими людьми та Всесвітом.
  • Любов, самий сильний ресурс для людини та для її мотивації. Якщо у вас її багато, ви можете віддавати, ви щаслива людина, ви можете багато досягнути! У першу чергу, потрібно мріяти та не боятися, це робити. Саме мрія буде надихати вас кожного дня, вона буде піднімати вас вранці.

Важко, коли ми працюємо на повну, викладаємося, але не досягаємо поставлених целій. Тоді звичайно падає наша мотивація, ми не отримуємо бажаного результату.

  • Можливо потрібно ставити "вищу планку"? Пройти додаткове навчання, поїхати за кордон, зустріти необхідних людей, відчути ту ситуацію в якій ви знаходитесь, змінити свої взаємовідносини з оточуючими, відмовитися від шкідливих звичок, нам необхідні позитивні зміни кожного дня. Можливо Всесвіт очікує від нас більшого, бо ми можемо більше? В нас є два варіанти: або залишити все, як є, або змінюватися, іти далі, пробувати, ризикувати, підніматися, перемагати, вдосконалюватися.

Як правильно працювати над своєю мотивацією?

  • Займайтеся улюбленими справами та майте час на особистий розвиток.
  • Знайдіть, які ресурси будуть піднімати в вас енергію, давати вам сили (спорт, природа, смачна та корисна кулінарія, творчість та ін.).
  • Вибирайте своє середовище спілкування. Важливо мати в своєму оточенні людей, які будуть вас надихати.
  • Зрозумійте, що ви самі створюємо себе, свою історію успіху та проживаєте безцінний власний досвід кожного дня.
  • Усвідомте, що успіх, це в першу чергу наявність волі та характеру.
  • Мрійте. Все починається з думок, наповнюйте себе великими думками, ставте високі цілі. Усі рамки існують лише в нашій голові.
  • Набувайте та вдосконалюйте свої знання в сфері мотивації, емоційної компетентності, особистої ефективності та ін. Існує багато різних тренінгів.
  • Пам'ятайте, що зовнішній вигляд, наш стиль, імідж відображає наш внутрішній стан та відношення до миру та людей.
  • Наповнюйте себе корисною інформацією та враженнями, читайте цікаві книги, дивіться фільми, навчальне відео, подорожуйте, відвідуйте культурні заходи (мінімум політичних програм та преси, критики, звинувачень).
  • Ми можемо допустити погані думки, але ми маємо право від них відмовлятися.
  • Ставте кожен день собі запитання. Що, я можу сьогодні зробити для досягнення своєї цілі? Якою особистістю я маю стати, щоб досягнути своїх цілей? Для чого, мені потрібно досягнути таких цілей? Що буде далі, коли мої цілі будуть досягнуті?
  • Сформуйте свою власну формулу мотивації. Наприклад: любов + сім'я + професійна самореалізація.

Зупинимося на професійних теоріях мотивації, що ґрунтуються на потребах і пов'язаних з ними чинниками, які визначають поведінку особистостей. Відповідно до цих теорій, поведінка особистості є функцією її сприйняття та сподівань, пов'язаних із відповідною ситуацією, і можливих наслідків вибраного людиною типу поведінки.

Система професійної мотивації педагога містить процес засвоєння знань, умінь та навичок, якими потрібно оволодіти та вміти їх застосовувати у подальшій професійній діяльності. Зростаючі вимоги до фахівців потребують постійного оновлення освітнього процесу з метою формування професійної компетентності особистості, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, інноваційних методик навчання.

Стосовно професійної діяльності, то мотив досягнення можна розглядати у двох аспектах: професійному (мотив професійного росту і соціального успіху) й особистісному саморозвитку (мотив професійного самовдосконалення).

Успіх у професійній діяльності фахівця, можна пов’язувати з успішною кар’єрою.

Кар’єра досить довго сприймалася в суспільній свідомості як негативне явище, і лише останнім часом прийшло розуміння її соціального статусу і ролі в професійній діяльності особистості. У кар’єрі на перший план виступає оволодіння рівнями і ступенями професіоналізму, досягнення певного соціального статусу у професійній діяльності, призначення на певну посаду.

Мотив досягнення в професійній діяльності представляє собою складне структурно-функціональне утворення, до складу якого входять такі фактори, як прагнення до першості у професійній діяльності, досягнення високого статусу в професії, завоювання авторитету в колективі, прагнення відповідати вимогам керівництва, викладачів, інших посадових осіб, які спрямовують і регулюють процес просування службовими сходами.

З віком, добробут цілей та мотиви кар’єри зазвичай змінюються, але при цьому мотив досягнення залишається найголовнішим.


« повернутися

Вхід для адміністратора