Методичне забезпечення
Корисні посібники
Булінг: усвідомлення проблеми та визначення векторів її вирішення : методичні рекомендації / Муліка К.М., Чарченко П.С. – Електронне видання. – Полтава : ПОІППО, 2020. – 45 c. (завантажити)
Проаналізовані соціально-психологічні, виокремлено педагогічні чинники феномену «булінг» (цькування) та обґрунтований зв’язок цього явища з іншими видами порушення прав людини, зокрема, домашнім насильством; виявлені несумісності у нормативно-правових актах з питань булінгу. Надані аналітичні та статистичні дані про суб’єкти реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) Полтавської області, які дозволяють зробити висновки про можливості системно-комплексного вирішення цієї соціально-психологічної проблеми.
Рекомендовано суб’єктам реагування на булінг, педагогічним працівникам, на яких покладається ключова роль у подоланні негативного явища булінгу в школі, представникам влади, які приймають системні рішення щодо вирішення соціальних проблем.
Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти. Навчально-методичний посібник/ Андрєєнкова В.Л., Байдик В.В., Войцях Т.В., Калашник О.А. та ін. – К.: ФОП Нічога С.О. – 2020. – 196 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/zapobigannya-ta-protydiya-proyavam-nasylstva-diyalnist-zakladiv-osvity-navchalno-metodychnyj-posibnyk
Навчально-методичну розробку присвячено висвітленню сутності та показників профілактики насильства в освітньому середовищі, методів його дослідження та умов створення безпечного освітнього простору. Програма складається з теоретичного матеріалу та практичної складової. Призначено керівним та педагогічним працівникам освітніх організацій, викладачам інститутів післядипломної педагогічної освіти, практичним психологам, а також усім, хто цікавиться проблемами створення безпечного освітнього середовища.
Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації». – К. – 2018. – 140 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/komplekt-osvitnih-program-vyrishennya-konfliktiv-myrnym-shlyahom-bazovi-navychky-mediatsiyi
Містить наступні програми: програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»; програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»; Програма освітнього тренінгу для здобувачів освіти «Базові навички медіатора/медіаторки служби порозуміння закладу освіти».
Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. / Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/protydiya-bulingu-v-zakladi-osvity-systemnyj-pidhid
Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? Який, алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати кожен та кожна на випадок, якщо стає учасником булінгу під час освітнього процесу? Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? Відповіді на ці та інші питання можна буде знайти в цьому посібнику. Для педагогічних та соціальних працівників, батьків здобувачів освіти, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.
Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища: метод. посіб. / за заг. ред. Цюман Т. П. ; Український фонд «Благополуччя дітей». Київ, 2018. 56 с. Режим доступу: https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/KBOS_book.pdf
Кодекс безпечного освітнього середовища (КБОС) – це документ закладу освіти, який має регулювати всі напрямки діяльності закладу, пов’язані з порушеннями прав особистості на безпеку, а також питання її підтримки і втручання в ситуації, коли може виникати загроза їхньому життю, здоров’ю та благополуччю. Посібник містить інформацію, яка допоможе визначити складові безпечного освітнього середовища, алгоритм розробки КБОС, рекомендації щодо моніторингу положень КБОС та використання контрольного списку, а також приклад зарубіжних колег у створенні КБОС. Методичний посібник схвалено Міністерством освіти і науки України.
Анна Гресь. Зрозумій мене! Секрети розшифровування дитячої поведінки. Видавнича група "Основа". 2019.
Ідеальних дітей не існує. Так само, як і ідеальних батьків. Ця книга для тих дорослих, які готові змінюватися, міркувати, аналізувати свою дитину, щоби не нашкодити їй.
У цій книзі турботливі дорослі знайдуть найважливіші секрети розшифровування дитячої поведінки. Прості та ефективні прийоми будуть відповідями на питання, які хвилюють батьків.
Хочеться відразу написати: «Увага! Увага! Ахтунґ! Ахтунґ! Самолікування небезпечне для здоров’я та психіки вашої дитини!».
У книзі наведено прості й дуже ефективні способи спостереження за дитячою поведінкою та прийоми її первинного аналізування. А також подано конкретний алгоритм дій: чи робити щось, чи ні, утрутитися самим або залучити фахівців. І ще, що вкрай важливо, чого потрібно НЕ РОБИТИ! Щоби знов-таки не нашкодити дитині. Для батьків ця книга буде найкращим доповненням до їхньої унікальної батьківської інтуїції! Джерело: https://nashformat.ua/products/zrozumij-mene-sekrety-rozshyfrovuvannya-dytyachoi-povedinky-921192
Корисні посилання
Назва організації |
Зміст |
Е-адреса ресурсу |
Міністерство освіти і науки України |
Протидія булінгу:
|
|
|
||
Організації, які займаються проблемами булінгу та рекомендовані МОН України |
||
Назва організації |
Напрямок роботи |
Е-адреса ресурсу |
Всеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей» |
|
https://childfund.org.ua/publikatsii/zabezpechennia-prav-dytyny |
Громадська організація «Смарт Освіта» |
|
https://nus.org.ua/articles/shho-robyty-yakshho-ye-pidozra-pro-buling-algorytm-dij/ |
Інформаційно-освітня кампанія #Stop_sexтинг |
|
|
Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна» |
|
|
Проєкт міжнародного фестивалю документального кіно про права людини «Docudays UA» |
|
|
ЮНІСЕФ Україна |
|