A A A K K K
людям з порушенням зору

Комунальна установа
"Голованівський центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Голованівської селищної ради Кіровоградської області

ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ВІЙНУ?

Дата: 16.03.2022 09:20
Кількість переглядів: 53

ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ВІЙНУ?

Перед тим, як перейти до загальних засад подібних розмов, нагадуємо, що сьогодні о 17:30 ми традиційно зустрічаємося з Інститутом травми.

Приєднуйтеся за покликанням https://us06web.zoom.us/j/87421777600

* Спершу надягаємо маску стійкості на себе!

* Почніть із навичок Моделі стійкості спільнот, щоб допомогти дитині перейти в зону «все гаразд».

* Пояснюйте просто, коротко, фактами і відповідно до віку дитини.

* Відповідайте на всі запитання, але не пояснюйте більше, ніж вас запитали.

* Зчитуйте свою дитину і застосовуйте навички МСС, щоб допомогти їй залишатися в зоні стійкості.

Три основні функції дорослих для допомоги дітям під час кризи:

• плекайте чесні й відкриті стосунки з дитиною;

• створюйте для неї максимально безпечне середовище;

• будьте рольовою моделлю.

ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ

Від народження до дитсадка

Діти не розуміють значення того, що відбувається, але реагують на емоції та поведінку дорослих, які поруч.

Діти потребують запевнення через фізичний контакт і втішання словами.

Помічні техніки – заземлення / обійми, слова підтримки «я тут», «ми зараз у безпеці», використання ресурсу дитини (м'які іграшки, ковдра, книжка).

Від садка до 6 років

Діти все ще дуже обмежено розуміють події. Їм потрібні короткі й прості пояснення.

Діти такого віку все ще потребують фізичної близькості та максимального запевнення, що вони в безпеці. Їм піде на користь займатися звичними справами.

Корисні техніки й приклади тверджень

* «Зараз відбуваються небезпечні речі, ось що нам потрібно робити, щоб убезпечити себе. Ми зараз у безпеці. Я з тобою».

* Шукайте можливостей, щоб дитина побавилася, адже саме так діти дають раду з емоціями.

Від 6 до 10 років.

Діти цієї вікової категорії можуть частково розуміти, що відбувається, але часто по-своєму інтерпретують події.

Їм потрібні факти і пояснення. І відчуття безпеки.

Корисні техніки й приклади тверджень:

«У нашій країні війна. Може бути страшно й небезпечно, але ми робимо все, щоб убезпечити себе. Ми багато не знаємо, якщо маєш запитання, я спробую на них відповісти».

Шукайте можливостей, щоб дитина зайнялася звичними справами – погралася або поробила шкільні завдання.

Обмежити доступ до телебачення, дорослих розмов і радіо – найважливіше в цьому віці, бо вони лише частково розуміють події. Понад усе діти відстежують наші реакції.

Передпідлітки й підлітки

У цій віковій групі молодь може намагатися тримати відчуття при собі.

Вони розуміють, що відбувається, і мають на це власні погляди.

Дорослим треба бути доступними для них і стежити за ними, але також розуміти, що підліткам іноді легше говорити з однолітками.

Корисні техніки й приклади тверджень:

Може виникати потреба діяти й активніше реагувати на події. Важливо, щоб дорослі були залучені й скеровували цю енергію в продуктивне русло, де вибудовується їхнє відчуття благополуччя й підтримується відчуття безпеки.

Наприклад, пропонувати підліткам виконувати завдання, робити щось, що допомагає їм самим: вести щоденник і / або ділитися навичками МСС з однолітками.

Якщо ви не проти соцмереж, можна створювати позитивні повідомлення й контент про надію або навички, яких ви їх навчили, щоб ділитися ними з друзями.

Заохочуйте їх слухати улюблену музику, це теж ресурсно.


« повернутися

Вхід для адміністратора